Yenilikçi dijital baskı çözümlerinin önemli alt segmentini oluşturan UV ve UV LED baskı, pazar oranlarına bakıldığında ciddi gelişme kaydediyor. Türkiye’de bu ürünlerin satış ve hizmetlerini sağlayan Pigment Reklam, pazardaki bu büyümeyi teyit ediyor.

Smithers Pira’nın bir araştırmasına göre dijital inkjet baskı pazarının yıllık %9,4 büyüme ile 2023 yılında 109 milyar dolar değerine ulaşması bekleniyor. Bu büyüme dijital teknolojilerin kendilerini geleneksel baskı sistemlerine rakip hale getiren yenilikleri sürekli ve hızlı bir şekilde gerçekleştirmesi sayesinde yaşanıyor. Geçmişte on yıllar içinde yaşanan teknolojik gelişmeler artık bir iki yıl içinde tüm pazarı etkiler hale geldi.

Makine yapılarının daha kullanıcı dostu ve ergonomik hale gelmesi, baskı kafalarının farklı mürekkeplerle ve farklı baskı kalitelerinde çalışabilecek güce ulaşması, tek bir makinenin farklı malzemelere baskı yapabilme kapasitesinin gelişmesi bu süreçte önemli adımlar oldu. Inkjet dijital teknolojiler ilk kullanıldıkları ofis baskılarından endüstriyel ve fabrika tipi baskılara geçiş yaparak alanlarını genişletti. Pazarda yaşanan yoğun rekabet, teknoloji üreticilerini sürekli çözümlerine yenilikler eklemeye iterken, baskıcılar da pazara daha karlı ve daha yaratıcı ürünler sunma fırsatı yakaladı.  Dijital dönüşümde herkes için ‘kazan-kazan’ formülü kesinlikle işe yarıyor.

UV baskı en önemli segment olacak

Dijital inkjet baskı pazarında yaşanan ve olması beklenen büyümede UV ve UV-LED baskı segmenti önemli bir ağırlığa sahip. Bir başka küresel araştırmaya göre, UV baskı sistemleri pazarının 2018 yılında 3,28 milyar dolar olması, 2023 yılında ise, yıllık %10,66 artışla 5.45 milyar dolar seviyesine çıkması öngörülüyor. Endüstriyel reklamcılık ve iç-dış mekan uygulamalarının yanı sıra, UV baskı medikal, elektronik, otomotiv, nakliye, sanayi gibi birçok farklı alana hitap ediyor.

Hızlı kuruma, çevre dostu, rekabetçi fiyat ve UV’ye karşı dayanıklılık gibi temel avantajları nedeniyle UV ve UV-LED çözümlere talep sürekli artıyor. Solvent ile karşılaştırıldığında UV mürekkeplerin fiyatlarının biraz daha yüksek kalmasına rağmen, hızla bu durum değişiyor.  UV baskının hem iç hem de dış baskı uygulamalarında kullanılabilmesi ve insan sağlığı için hiçbir zararının olmaması bu segmentin daha fazla gelişme potansiyeli taşıdığını gösteriyor.

Türk baskı pazarının dijital dönüşümü

Baskıdaki dijital dönüşümü Avrupa ile neredeyse eşzamanlı yaşayan Türk baskı endüstrisi, yeni teknolojileri hızlı benimseyerek gücünü gösterdi. Yatırımcıların geleneksel baskı yerine dijital baskı çözümleriyle çok hızlı bir şekilde, daha karlı ve daha kaliteli ürünler elde etmesi dijital dönüşümü hızlandırdı. Reklamcılık, grafik işleri ve tekstil dahil olmak üzere onlarca sektör için baskı talebinin karşılandığı teknoloji olarak dijital baskı, 2000 yılı sonrasında çok yol aldı. Sektörün artık geleneksel ile dijital baskı karşılaştırması değil, dijital baskının kendi versiyonlarını karşılaştırmaya başlaması bu gelişmeyi gözler önüne seriyor. Zaten numune ve düşük adetli üretimler için üstünlüğünü ve maliyet avantajlarını ortaya koymuş olan dijital çözümler, seri ve fabrikasyon baskılar için de yeterli olduğunu gösteriyor.

Pigment Reklam ile UV baskı fırsatları

UV ve UV-LED baskı teknolojileri alanında uzmanlaşan Pigment Reklam, 10 yılı aşkın süredir Türk baskı endüstrisine çözüm sağlıyor. Bu pazar segmentindeki hızlı gelişimi teyit eden firma, zengin ürün portföyü ve güçlü teknik desteği ile, Türk baskı endüstrisinin dönüşümüne ve yenileşmesine katkı sağlıyor. Pigment Reklam, günümüzde amiral markası swissQprint ve yeni markası Plamac ile pazara yeni teknolojiler sunuyor.

UV ve UV LED baskının Türkiye pazarında gelişmek için büyük bir potansiyeli olduğu çok net görülüyor. Geleneksel ve solvent baskı metotları, hem çevre ve insan sağlığı açısından zararları hem de dijital teknolojilerin gelişimi nedeniyle artık terk ediliyor. Pigment Reklam’ın son yıllardaki satış rakamları ve yatırımcıların profilleri bu teknolojilerin hemen hemen bütün segmentlerden talep edildiğini gösteriyor. Endüstriyel reklam üreticileri, tabelacılar, mobilya ve cam üreticileri, ahşap ve metal baskıcıları ve tekstil baskıcıları UV baskı çözümlerine yatırım için öncelik veriyor.

2013 yılından bu yana Türkiye mümessilliği yürütülen swissQprint, İsviçre merkezli ve yüksek hassasiyete sahip mühendislik ürünleri geliştiriyor. FESPA Global 2018 fuarında firma 3. nesil UV baskı makinelerini pazara sundu. Oryx3, Impala 3 ve Nyala 3 modelleri ile giriş, orta ve endüstriyel segmente odaklanan ürünleriyle baskıcılara çözüm sağlayan swissQprint ayrıca Impala 3S ve Nyala 3S modellerini de bu yıl ilk kez tanıttı. Türkiye pazarında ilk 2 jenerasyonu ile büyük bir beğeni kazanan bu baskı makineleri, artan verimlilikleri ve opsiyonel zenginlikleriyle pazar iddialarını sürdürüyor.

Pigment Reklam’ın Türk baskı pazarıyla bu yıl buluşturduğu yeni markası Plamac ise flatbed ve roll to roll baskı talepleri için oldukça hesaplı ve kaliteli modellere sahip. 15 yıllık bir AR-GE deneyimi ile geliştirilen bu modeller UV ve UV-LED baskıyı fiyat rekabeti açısından satın alınabilir konuma getiriyor. Flatbed baskıda Morpho 2513, roll to roll baskıda Reflion 3200 ve Pegasus 3200 modelleri ilk olarak Sign İstanbul 2018 fuarında ziyaretçilere lanse edildi. Fuar hem ürünlerin tanıtımı hem de satış görüşmeleri açısından oldukça başarılı geçti. Sert ve esnek malzemelere yüksek kaliteli ve düşük maliyetli baskı yapabilen Plamac çözümleri Türk baskıcıların rekabet avantajını ciddi oranlarda arttırmayı başarıyor.

Basın bültenine ve yüksek çözünürlüklü görseller için tıklayınız